Пятница, 03.05.2024, 12:21
Приветствую Вас Гость | RSS
Вознесенская детская музыкальная школа
Главная » Статьи » Статьи и лекции

Конкурс сольфеджіо "У світі музики"
Ведучий: Здрастуйте, діти! Сьогодні в нашому затишному залі буде проведено чесний поєдинок між 2 командами знавців музики. Але перш, ніж з'ясувати, яка ж команда більш дружна і ерудована, ми поговоримо з вами, що ж таке музика? (Відповіді дітей). Дійсно, музика - це велика сила. Вона оточує нас скрізь, допомагає працювати та відпочивати, підтримує у важку хвилину, піднімає настрій і заряджає енергією, сумує з нами або веселить. Музика - це чарівна сила. Люди ще з давнини знали, що вона може володіти якимись чудодійними властивостями. Не випадково первісні люди починали свій похід на полювання з енергійного танцю. Музика завжди нова, неповторна і тому викликає захоплення. Немає на світі людей, байдужих до неї. Так давайте ж поговоримо про те, що пов'язане з музикою. Будемо сподіватися, що сьогоднішня гра допоможе вам показати свої знання в цій області і навчить чомусь новому. Отже, вперед! Підготовче завдання: Придумати назву команди і обрати капітана. (запропонувати назви «Секунда», «Септима») 1 конкурс «Розминка» Капітани вибирають одну запропоновану ноту (До, Ре або Ля). За одну хвилину команда повинна придумати якомога більше слів з цією нотою. Наприклад, вибрали ноту До - дорога, доля, домінанта і т.д. Кожне слово – це 1 бал, чим більше слів – тим більше балів. 2 Конкурс «Незнайка на уроці». Ось які відповіді дав цей хлопчик на питання вчителя. А ви з ним згодні? Яка команда швидше дасть відповідь – та й виграє. 1) Півтон – це найменша відстань між двома звуками. А тон – це найбільша відстань. 2) Ля мажор не має знаків. 3) В гамі 9 ступенів. 4) Динаміка – це швидкість виконання музичного твору. 5) І, ІІ, та ІІІ – це стійкі ступені в ладу. 6) Четвертна та четвертна дорівнює восьмій. 3 конкурс «Впізнай жанр» В музичному мистецтві є багато видів, які називаються жанрами. Серед них найбільш розповсюджені – пісня, танець, марш. Зараз прозвучать декілька уривків, а вам треба визначити їх жанр. Кожна правильна відповідь – це 1 бал. 4 конкурс «Ритмовані слова» Зараз я читаю слово, а ви дивитесь на дошку та вибираєте картку з ритмом, який відповідає даному слову. (Я читаю по 4 слова для кожної команди). І - «Рак», «Перепілка», «Ластівка», «Маша» ІІ – «Дах», «Липа», «Сонечко», «Піаніно» 5. конкурс «Поєднай ноти з паузами» Кожна команда отримає лист з тривалостями та паузами. Ваше завдання чим скоріше поєднати тривалості з відповідними паузами. Яка команда справиться першою – та і виграла (2 бали). 6. Конкурс «Ритмічно крокуємо» Для конкурсу потрібно по 4 учня з кожної команди. Вони отримують картки з різними тривалостями. Ціла - 1 крок, половинна – 2 кроки, четвертна – 4 кроки, восьма – 8 кроків. Яка команда зробить кроки без помилок, або майже без помилок, отримає 4 бали. 7. конкурс «Музичні слова» Які ви знаєте лади? Чим вони відрізняються? Тепер одна команда повинна придумати 5 мажорних слів, а інша – 5 мінорних слів. Кожне слово оцінюється в 1 бал. 8. конкурс «Естафета» Поспівати гаму До мажор, по два звуки кожний член команди. Яка команда найкраще впорається із завданням – та й виграла. (2 (краща)та 1(не краща) бал) 9. конкурс «Дірявий звукоряд» А зараз вгадайте, яких звуків не вистачає в щойно проспіваній гамі? Для цього нам потрібно по 1 учню з команди. ( пропущені 1 та 2 звуки) 10. конкурс «Перевдягалки» Кожну ноту на клавіатурі можна назвати декількома назвами. Наприклад, до-дієз – це ре-бемоль. Кожній команді я даю по 4 нотки, які треба «перевдягти». Кожна правильна відповідь – це 1 бал. Для першої команди: сі, соль-дієз, мі-бемоль, фа. Для другої команди: соль-бемоль, мі, ля-дієз, до. 11. конкурс «Вгадай розмір» Ви знаєте, що розмір є одним із засобів музичної виразності. Від нього залежить характер твору. Які ви знаєте розміри? До вашої уваги по 2 музичних уривка для кожної команди.(по 2 бали) Вам потрібно визначити їх розмір. 12. конкурс «Збери оркестр» Перед вами картинки з музичними інструментами. Виберіть усі музичні інструменти на букву «Т» і запишіть їх назви на папері. Який у вас вийшов оркестр? 13. конкурс «Імпровізація на ксилофоні» А чи знаєте ви що таке імпровізація? Правильно, це складання музики одразу під час виконання. Оберіть із кожної команди саму творчу особистість. Їй потрібно скласти музику і зіграти одразу. Найбільш вдале виконання оцінюється вище. 14. конкурс «Мелодія Незнайки» Подивіться уважно на малюнки. Чи правильно Незнайка записав свою мелодію, чи зможе хтось потім зіграти його твір? Скільки помилок ви знайшли у нього? 15. конкурс «Учителя» Учитель - складна й цікава професія. Вам належить побути зараз педагогами і перевірити зошити своїх учнів. Потрібно по 1 учаснику з команд. Поки ми будемо грати в наступному конкурсі – ви перевіряєте дані завдання. (Дітям даються нотні листочки з «неправильно побудованими» інтервалами, їх потрібно виправити) 16. конкурс «Вгадай інтервал» Зараз ви прослухаєте маленькі музичні твори і визначите – який інтервал найчастіше використовує композитор у цій п`єсі? Для кожної команди звучатиме своя музика. 17. конкурс «Доміно» Ви вмієте грати в доміно? Тільки сьогодні на наших картках будуть інтервали. Грати будуть по одному представнику з кожної команди. Хто перший залишиться без карток – той і переможе. 18. конкурс «Приклади» Усі ви розв’язуєте приклади на уроках математики. А хто ж так само вправно швидко вирішить приклади з музичними тривалостями? 19. конкурс «Вгадай ритм» До вашої уваги музичні твори, у яких часто повторюється якась ритмічна фігура. Ваша задача – визначити цей ритм та знайти відповідну картку з таким ритмом. Хто скоріше впорається із завданням – той отримує 1 бал. 20. конкурс «Хто краще тупцює» Для цього конкурсу потрібно по одному найкращому танцюристу з кожної команди. Вийдіть на сцену. Слухаючи білоруську «Польку-Янку» , ви повинні весь час повторювати ритм: 2 шістнадцяті і 1 восьма ногами. Хто витримає цей ритм до кінця - той і переможець. 21. конкурс «Вгадай мелодію» Прослухайте уважно музичні уривки. Яку назву має ця музика? Відповідь дає кожна команда по черзі. 22. конкурс «Вгадай мелодію по нотному запису» Подивіться уважно на дошку. Проспівайте записані там мелодії внутрішнім слухом. Вам знайома ця музика? Дайте відповідь. 23. конкурс «Кола на воді» До кожної літери слова, виписаного у стовпчик, добираються або прикметники, або дієслова, які починаються з цієї ж літери. Ці слова повинні найбільш влучно, вичерпно та різнобічно характеризувати явище. Наприклад ЛІТО: ласкаве, ігрове, тепле, оздоровче. Вам пропонуються слова МУЗА та ЛІРА. 24. конкурс «Анаграми» На картках ви бачите зашифровані слова. Це – засоби музичної виразності. Якомога скоріше розшифруйте ці терміни. 25. конкурс «Телефон» Усі члени команди вишиковуються в чергу один за одним. Останньому учаснику я по спині вистукую ритмічну радіограму, він передає її товаришу, що стоїть поперед нього, і так радіограма доходить до першого учасника команди, який повинен записати її на дошці. Якщо команда усе правильно передала, то вона отримує 4 бали. 26. конкурс «Маскарад» А зараз ви уважно прослухаєте мелодію і запам’ятаєте її. За другим разом наша капризна Дама-Мелодія перевдягнеться і щось змінить у своєму зовнішньому вигляді. Ваше завдання - розпізнати зміни в мелодії. Які засоби музичної виразності були задіяні в змінах? Відповідайте по черзі. 27. конкурс «Пазли» 2 ваших диктанти розрізали на міленькі шматочки і вам потрібно розібратися з ними і скласти кожному свою мелодію. У конкурсі задіяні по 2 учасника з кожної команди. 28. конкурс «Кросворд» Ви вмієте розгадувати кросворди? Треба по 2 ерудити з кожної команди. 29. конкурс «Диктант з помилками» На дошці вже написано диктант і навіть правильно. Прослухайте його. Зараз Тетяна Степанівна при виконанні буде навмисно помилятися. Знайдіть помилку і підкажіть, як правильно його треба зіграти. 30. конкурс «Збери ритм» На столі ви бачите багато карток з різними ритмічними групами. Одна команда зараз збере ритмічну послідовність, а інша її виконає. Потім ролі змінюються. За правильне виконання нараховується 2 бали. 31. творчий конкурс «Зоологічна фантазія» Кожній команді треба виділити для конкурсу одну творчу особистість. Потрібно зобразити на роялі якусь 1, за вибором, тварину: пташку, ведмедика, слона, черепаху тощо. 32. конкурс «Веселі тести» Я вам зачитую запитання з 4 варіантами відповідей, а кожна команда, по черзі відповідає. 1.Якими цифрами позначаються ступені в гамі: а) римськими, б) грецькими, в) арабськими, г) паризькими? 2. Музичний інструмент, назва якого складається з динамічних відтінків: а)крещендо-форте, б) димінуендо-піано, в)піано-форте, г) форте-піано? 3. На початку нотного стану ставиться :а)велика літера, б)ключ від квартири, в)скрипковий ключ, г) журавлиний ключ? 4.Нота – це: а)клавіша, б) знак, в) гак, г) звук? 5.Які ступені називаються стійкими: а) високі, б) надійні, в) гармонічні, г) І, ІІІ, V? 6. Як позначається в музиці швидке чергування 2-х звуків, щоб передати, наприклад, спів пташок: а) трель, б) дрель, в) свірель, г) капель? 7.На якому інструменті грав композитор Йоганн Бах: а) на барабані, б) на органі, в) на баяні, г) ні на якому інструменті? 8. Розмір буває: а) мій, б) твій, в) сімейний, г) 2/4? 9. Які з цих тривалостей ви можете виконати: а)восьма, б) дев’ята, в) десята, г) одинадцята? 10. Що таке музичний інтервал: а) відстань між двома зупинками автобусу, б) відстань між двома звуками, в) відстань між нами, г) відстань між словами? 11. Слово «труба» означає: а) кінець або гаплик, б) частина водогону, в) мідний духовий інструмент? 12. Ноти пишуться : а) на клавіатурі, б) в товстих книжках, в) на стінах, г) на нотному стані? 33. конкурс «Танці, танці, танці» Танець з'явився в глибоку давнину, раніше навіть, ніж пісня. Спочатку він мав магічне, заклинальне значення. Ну, а пізніше він став невід'ємною частиною будь-яких свят. А ви вмієте танцювати? (Відповіді дітей). Вірю, вірю, але танцювати ви будете в інший час, а зараз ми перевіримо, скільки танців ви знаєте. Команди називають танці по черзі, чия команда назве останньою- та й переможець в цьому конкурсі. 34. конкурс «Танцювальна імпровізація» На продовження попереднього конкурсу наступне завдання – відобразити танцювальні руху відповідно до даної музики. При цьому, кожна команда танцює окремо. 35. конкурс «Кращий диригент» Усі ви знаєте пісню «Кузнечик». Зараз я вам роздам музичні інструменти, а ви повинні скласти міні-оркестр, вибрати керівника, тобто диригента, і заграти на цих інструментах супровід до пісні. У кого краще вийде вирішить журі. Підведемо підсумки нашої гри. Слово для підведення підсумків надається журі. Шановні друзі! Наша гра підійшла до кінця, я сподіваюся, що сьогоднішня зустріч вам сподобалася. Зі свого боку я хочу вам подякувати за виявлену творчість і відмінний настрій. Всього вам найкращого! (Звучить музика)
Категория: Статьи и лекции | Добавил: musikalka (10.02.2016)
Просмотров: 579 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Категории каталога
Ветераны [1]
Биографии [3]
Статьи и лекции [5]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Copyright MyCorp © 2024